דגשים לכתיבת בקשה מוצלחת למענק כסף חכם

מענק כסף חכם היא אפשרות נהדרת למימון הוצאות השיווק של יצואנים. בתהליך קל, מהיר וידידותי מקבלים מעטפת של ליווי צמוד עם יועץ שיווקי מקצועי, חיבור לנספחות הכלכלית ומענק שעשוי להגיע עד חצי מיליון ש"ח! ב-20.07.23 ייפתח סיבוב נוסף של המקצה לחודש בלבד. כדי לקבל מימון תידרשו לעמוד בתנאי סף ולהציג תכנית שיווקית שעונה לאמות המידה הנדרשות על ידי משרד הכלכלה והתעשייה וכן תקציב הוצאות חזוי לתקופה של 24 חודשים מיום הגשת התכנית.

כדי שתצליחו בכתיבת הבקשה ריכזנו עבורכם 5 כללים ותובנות מניסיוננו שיסייעו לכם להכין תכנית מצטיינת:

התמקדות בשוקי יעד

  • התוכנית צריכה להציג שוק יעד מרכזי אחד או לכל היותר שני שוקי יעד! אל תנסו לחדור לכמה יעדים במקביל, אין לכם את המשאבים לבצע את זה
  • עדיף להיות שחקן מרכזי בשוק יעד אחד, מאשר שחקן שולי בכמה שווקים
  • לכן שאתם כותבים ומתכננים את הבקשה למענק כסף חכם חובה להראות שאתם ממוקדים בשוק יעד אחד או שניים לכל היותר!
  • רק אם יש לכם סיבה משכנעת מעל לכל ספק פעלו בניגוד לכלל זה

Keep It Simple

  • דייקו וזקקו את המסרים והצגת המוצר והפתרון שאתם מציעים
  • באותה מידה שלבודק יהיה קל או מורכב להבין את הערך והתועלת בפתרון שאתם מציעים כך גם ללקוחות שלכם תהיה יכולת לקלוט באופן בהיר את היתרון שבמוצר
  • הבודק חייב להבין מה היתרון במוצר המוצע!

יועץ מקומי בשוק היעד

  • חשוב להציג התקשרות עם יועץ מומחה מקומי בעל ניסיון בשיווק ומכירות בשוק היעד (ללקוחות ו/או מוצרים מקבילים/משלימים אליכם)
  • היועץ אמור לתרום את הידע, הקשרים והניסיון שלו ולסייע בקיצור התהליכים והבנת האינטרסים השונים של השחקנים השונים והלקוחות בשוק היעד
  • על פי רוב חברות עם יועץ מקומי בשוק היעד הציגו קצב חדירה גבוה יותר וגם חסכו בטעויות וכסף
  • הבודק יבקש לדעת ולראות אם קיימת/מתעדת להתקיים התקשרות שכזו שלאור האמור גם תבדיל את הבקשה שלכם מבקשות אחרות!

לקוח עוגן

  • הציגו לקוח עוגן כמה שיותר מהר! לקוח עוגן מהווה את המפתח לחדירה מהירה ומוצלחת. לקוח עוגן הוא לקוח שהמלצה שלו תסייע מול מרבית הלקוחות בשוק היעד
  • לקוח עוגן הינו מכפיל כוח לפעילות השיווק וקידום מכירות
  • חברה שתציג מו"מ או התקשרות עם לקוח עוגן למול מערך הבודקים תגדיל את סיכוייה לקבל את המענק!

איסוף מידע ומחקר שוק

  • גם אם רכשתם מחקר שוק הוא לעולם לא יהיה מדויק מספיק כדי לאפשר לכם לקבל החלטות נכונות עבורכם ולכן פרטו בבקשה כל מאמצי איסוף המידע שביצעתם
  • לקוח עוגן הינו מכפיל כוח לפעילות השיווק וקידום מכירות
  • אלו יסייעו לכם ולמערך הבודקים לדעת שאתם פועלים להבנה מקיפה של שוק היעד אליו אתם מתכוונים לחדור!

על מסלולי התכנית:

מסלול יצואן מתחיל

מיועד לחברות בעלות היקף יצוא נמוך ממיליון ₪ המעוניינות להרחיב את פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים. ניתן לקבל במסגרת מסלול זה השתתפות בהוצאות שיווקיות לחו"ל בגובה של עד 300 אלף שקלים המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית בשני שוקי יעד

מסלול יצואן מנוסה

מיועד לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון שקלים ועם ניסיון קודם ביצוא. הסיוע מיועד לחברות המעוניינות לחדור לשווקים נוספים ולהשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות. הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות וליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד, עד לחצי מיליון שקלים המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית

רוצים לצאת איתנו לדרך?

שיתוף הכתבה:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp